Warning: file_get_contents(https://inter.be/anax/index.php): Failed to open stream: Connection timed out in /customers/6/1/a/trios.be/httpd.www/anax.php on line 24 Warning: session_start(): Session cannot be started after headers have already been sent in /customers/6/1/a/trios.be/httpd.www/trimax/trimax.class.php on line 462 Warning: session_start(): Session cannot be started after headers have already been sent in /customers/6/1/a/trios.be/httpd.www/trimax/trimax.class.php on line 462 Warning: session_start(): Session cannot be started after headers have already been sent in /customers/6/1/a/trios.be/httpd.www/trimax/trimax.class.php on line 462 Warning: session_start(): Session cannot be started after headers have already been sent in /customers/6/1/a/trios.be/httpd.www/trimax/trimax.class.php on line 462 TRIOS

Stappenplan

In zes duidelijke stappen bouwt TRIOS een nieuwe website met de klant in de hoofdrol. De klant kiest de stijl van de website uit een grote reeks beschikbare templates en zorgt voor de inhoud van de website.

TRIOS bouwt een stevig gefundeerde structuur van webpagina's die via gebruiksvriendelijke navigatie met elkaar verbonden zijn. De website is gemaakt zowel voor grote schermen als mobiele toestellen. Via een eigen login kan de klant de inhoud van de website beheren.

Dit concept is uniek en zorgt ervoor dat het proces erg snel en soepel kan verlopen. De eerste oplevering kan meestal reeds na zes weken voorzien worden.

stappenplan www

1
eerste gesprek

In een eerste gesprek luistert TRIOS naar de klant:

  • bedoeling van de nieuwe website?
  • voor welke producten en diensten?
  • hoe de klanten benaderen, tone of voice?
  • welke uitstraling?
  • statische informatie of dynamische content?
  • database nodig?

Met die informatie kan tijdens dit eerste gesprek reeds een keuze gemaakt worden uit een aantal formules: Basic, Professsional, Premium of Webproject.

2
offerte & template

TRIOS verstuurt een offerte naar de klant met een samenvatting van het eerste gesprek zodat de scope van de website duidelijk is.

In de offerte is ook een lijst opgenomen met templates . Een template is een lay-out en stijlvorm van een webpagina. De klant kiest hieruit een drietal voorbeelden die als basis kunnen dienen voor de bouw van de website. Dit ter voorbereiding van het tweede gesprek.

3
tweede gesprek

Indien de klant de bestelbon bij de offerte ondertekend heeft, zal een tweede gesprek gepland worden.

In dit tweede gesprek wordt één template gekozen uit de reeks van drie die de klant heeft geselecteerd. Een aantal details van de definitieve lay-out en stijl worden vastgelegd.

4
website bouwen

De website wordt gebouwd in kleine onderdelen (10 tot 15 versies voor een kleine website) die elk apart opgeleverd worden. Elke versie wordt getest door de klant en pas bij een akkoord, start de bouw van de volgende versie.

Na een reeks kleine versies, wordt een alfaversie opgeleverd die een eerste indruk geeft hoe de website eruit zal zien. Daarna worden de resterende onderdelen ontwikkeld en opgeleverd als de betaversie of testversie; dat is een afgewerkte versie van de website zonder content. Vanaf dit moment kan de klant starten met het opvullen van de webpagina's met echte content (afbeeldingen, titels, tekst).

Gedurende deze fase start ook de voorbereiding voor het vastleggen van de domain name of de verhuis van een bestaande domain name. In dit laatste geval zal de klant een e-mail ontvangen ter goedkeuring. Die goedkeuring is noodzakelijk om de domain name te kunnen verhuizen.

image

5
oplevering

De oplevering gebeurt in drie fasen:

  1. oplevering van een alfaversie, een eerste indruk
  2. oplevering van de betaversie, een lege website, volledig afgewerkt, zonder inhoud
  3. een maand nadien definitief afsluiten van het project

De betaversie is zoals een nieuw huis: met proper afgewerkte lege kamers. De structuur van de website is volledig klaar, de navigatie omvat alle pagina's, alle contentvakken zijn voorzien, maar bevatten testteksten. Vanaf dan heeft de klant een maand tijd om de inhoud van de contentvakken op te vullen met echte content.

Eventuele systeemfouten (foutboodschappen) worden gedurende de maand na oplevering van de betaversie gratis opgelost.

6
onderhoud

Een onderhoudscontract is mogelijk. Het voorziet in het oplossen van problemen die te maken hebben met de upgrades en aanpassingen die nodig zijn nadat één van de externe services niet meer zou beschikbaar zijn. TRIOS zal in dat geval zorgen voor een alternatieve oplossing. Hieronder de lijst van mogelijke externe services:

  • webserver bij de webprovider
  • programmeertaal PHP
  • database Airtable
  • fotosoftware Cloudinary

Het onderhoudscontract start steeds op de dag van oplevering van definitieve versie 1.0, kan jaarlijks opgezegd worden en heeft een maximale duurtijd van 3 jaar na de oplevering van versie 1.0.

Het onderhoudscontract voorziet geen wijzigingen aan de website zelf. De klant kan wijzigingen laten aanbrengen; daarvoor maakt TRIOS dan een aparte offerte.